Geslachtsonderscheid Krobia sp. Xingu


S

SaschaR

Guest
Hallo,

Ik heb vier Krobia's en van ��n weet ik zeker dat het een man is. Hij is duidelijk groter dan de rest en heeft een veel grotere, puntigere rugvin dan de andere drie. Bij de andere vissen vind ik het moeilijker om te zeggen..

Nr. 1 (onderste vis op de foto)
577735_0_82_dsc04290.jpg


Nr. 2
181192_0_82_dsc04291.jpg


Nr. 3
887157_0_82_dsc04292.jpg
 
Dankjewel :)
 
Niemand?
 
Ik denk nr 1 een vrouwtje, 2 een mannetje en 3 ook een mannetje al twijfel ik bij die het meest. Het blijft lastig te zien als ze nog niet volwassen zijn.
 
Inderdaad nog erg moeilijk te zien, maar mijn inschatting is dezelfde als die van Pirke64: v-m-m.
Het zou fijn zijn als ��n van die mannen t�ch een vrouw zou blijken .....
 
Ik weet inmiddels van twee zeker dat het vrouwtjes zijn. ��n heeft namelijk eitjes afgezet met de man. De eitjes zijn helaas verdwenen en de vrouw wil de man niet meer in de buurt. De man is nu met ��n van de anderen aan het flirten. Dan blijft er nog ��n over waar ik het niet zeker van weet. Ik durf zo niet te zeggen welke op de foto dat dan is.. Denk de laatste. Ik zal zo een foto van de man proberen te maken, dan zie je het verschil beter..
 
Dit is de man:
717264_0_82_dsc04391.jpg


En dit is de man (onderste) samen met de vis waar ik het niet zeker van weet (bovenste):
355348_0_82_dsc04392.jpg
 

Terug
Bovenaan